Få erfaren Mac support i hele Danmark

GUIDE: Få Danmarks bedste Mac support
Hvordan finder jeg den dygtigste Mac ekspert?


Der er mange dygtige Mac supporters i Danmark, men også uerfarne "hobby udøvere". Så hvordan skiller man fårene fra bukkene og får professionel Mac support? Fordi en ting er hvad Mac ekspertens hjemmeside siger. Noget andet er om han/hun reelt er kompetent og serviceminded.

Her er trinene

Så her får du mine trin til at afklare hvilken Mac support virksomhed der er den bedste til dit behov (og nej, det er ikke nødvendigvis mig i alle tilfælde) ????
1. Beslut: Vælge typen af virksomhed
2. Analyser: Screene virksomheden og supporteren
3. Test: Teste dem på en tilsvarende opgave.

Her vil jeg gennemgå hver af disse trin:

Alternative Text

Trin 1

Vælg typen af virksomhed

Ofte er store IT konsulenthuse væsenligt dyrere end små supportvirksomheder, fordi de har større overhead (og det er dem der er kendt for alle Danmarks store IT skandaler ;-)).

Til gengæld har de flere supportere som kan tage over hvis en bliver syg m.m. Dygtigheden af din supporter kan så selvfølgelige variere meget, fordi du den ene uge kan få een supporter og den anden uge en ny.

Men du får så til gengæld langt mere fleksibilitet. Omvendt kan det så være svær at opbygge en personlig relation med din supporter.


Read More

Overvejelse
Fleksibilitet vs. personlig kontakt og pris?

Foretrækker du at have en relation med een dygtig Mac supporter der kender dig og dine behov godt, eller er fleksibilitet er vigtigere?

Er du villig til at betale for den fleksibilitet?

Trin 2 A

Screene virksomheden og supporteren

Afspejler virksomhedens garanti, en selvsikkerhed omkring egne evner?

Hvis en Mac supporter ikke, efter at han har diagnosticeret et problem og har givet et tilbud, ikke er selvsikker nok omkring sine evner, til at han tør love at give dig pengene tilbage hvis han IKKE kan løse problemet, så overvej hvilket signal det fortæller om vedkommendes erfaring.


Læs mere

Erfaring er intet værd uden kompetence

At en Mac specialist har 22 års erfaring er intet værd hvis han alligevel ikke kan løse netop dit problem. Det må gan jo tage ansvar for. Så selvfølgelig bør du ikke som kunden skulle tage risikoen for at en Mac supporter ikke kan løse fikse din Macs problem, på dine skuldre.

Alternative Text
Betal aldrig for et uløst problem

Du betaler jo for en Mac konsulents kompetence til at løse et særligt problem. Det presser ham selvfølgelig til at være dygtig, og han løber reelt en risiko for at spilde alt sin tid. Men han er jo Mac eksperten, så hvis han ikke kan levere den kompetence, så ligger problemet hos ham, og så bør han jo selv selv betale for den tid.

Køb kun med no-cure-no-pay

Derfor, vælg kun en Mac specialist der tilbyder en tilfredshedsgaranti. Det kan også gå under navnet, løsnings-garanti eller no-cure-no-pay. Så løber du ingen risiko.

Du havde nok gættet at jeg tilbyder jeg den garanti ????. og nu forstår du hvorfor. Jeg føler mig så sikker på at jeg er markedets bedste Mac supporter, til at jeg dog går skridt videre og betaler DIG hvis jeg ikke kan levere. Dv.s. Ikke nok med du får pengene tilbage, så får du får 50 kr. som plaster på såret hvis MacKaptajnen her ikke alligevel kan løse et problem jeg efter en diagnose har sagt at jeg kan løse.

Alternative Text

Trin 2 B

Hvad siger kunderne om dem (check eksterne anmeldelser)

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men som Mac supporter er min drivkraft at mærke hvor glad en kunde bliver når man har løst et frustrerende problem for dem.

Det giver en VIRKELIG god dag og giver blod på tanden til at lave mere. Så man prioriterer ikke så meget de skriftlige anmeldelser og markedsføring. Fordi det ER sjovere lave mere Mac support :-D


Alle Mac supportere laver fejl

Nogle gange klokker man dog i det, og der kan opstå uventede problemer med, eller man kan have overset noget i sin diagnose. Det kan ske for den selv den bedste Mac supporter. Og der hjælper no-cure-no-pay'en jo heldigvis på kundens tilfredshed, da de så intet skal betale.

Og hvis en kunde er utilfreds forsøger man at gøre alt hvad man kan for at rette op på sine fejl. Men af og til er det bare ikke nok og så kan der jo komme dårlige anmeldelser.

Alternative Text

Dårlige anmeldelser kan opstå

Men af og til er det bare ikke nok og så kan der jo komme dårlige anmeldelser.

Folk bruger oftest tid på anmeldelser hvis de er rigtigt sure, hvorimod glade kunder oftest kun gør det af sig selv, hvis de lige har overskud og tid eller hvis de bliver spurgt. Og af og til er der bare sure kunder i alle brancher. Så fordeling af gode vs. dårlige kan være lidt misvisende. Så tag anmeldelser med et stort gran salt.

Men hvorvidt vedkommendes anmeldelser generelt er gode eller dårlige sender et vigtigt signal. Så studer dem grundigt.

Alternative Text

Vurdering
Vurder håndteringen af anmeldelserne

Kig på de dårlige anmeldelser og vurder hvordan situationen blev håndteret af Mac supporten. Er kundens utilfredshed rimelig?

Forstår supporteren problemet, tager han ansvar for sine fejl og forsøger han at rette op på dem og kompensere kunden?

Trin 3

Test din Apple konsulent

Anyway, det bringer mig til den mest effektive måde at sikre dig at du får den bedste Mac support.

At rent faktisk afprøve din potentielle Apple konsulent. Fordi nr. 1 og 2. ovenfor er selvfølgelig kun indikatorer for god Mac support.


Test med en lille opgave af samme type

De færreste tilbyder nok gratis Mac hjælp blot for at du kan teste dem, men afprøv vedkomende i en opgave af samme type, i mindre skala. Det er super kritisk hvis du skal hyre en konsulent til en længerevarende Mac-relateret opgave, f.eks. til at sammensætte en stor Mac-baseret it-løsning.

Alternative Text

Erfaring ≠ kompetence

Erfaringens længde er selvfølgelig ikke ensbetydende med den bedste kompetence. En ung knægt på 19 år har naturligvis ikke ligeså meget erfaring som en på 37 år, som en på 62 år. Omvendt kan det jo være at den ældre ikke er et så stort Mac geni i dag, som han var en gang.

Alternative Text

Sådan får du den bedste Mac support

Følger du de tre trin her er du godt på vej til at købe bedre Mac support mere og få bedre resultater.

Og vinder vedkommende på alle 3 kriterier...ja, så er det jo endnu bedre ????

Skal vi snakke sammen?